خدمات رادین تک
وب اپلیکیشن

وب اپلیکیشن (Web Application) چیست و تفاوت آن با وبسایت در چیست؟

اسم React، Vue، Angular، Laravel، Nodejs، Django و … به گوشتان خورده؟ اگر لیست خدمات رادین تک را نگاه کرده باشید حتماً ملاحظه کرده‌اید که یکی از کارهای ما در رادین تک که اتفاقاً از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تخصص‌های ما هست، توسعه و طراحی وب اپلیکیشن است؛ در این پست قصد داریم توضیح بدهیم که وب اپلیکیشن‌ها اصلاً چه هستند، به چه کار می‌آیند و در نهایت تفاوت آن‌ها با یک وبسایت عادی در چیست؟

ساده‌ترین توضیح وب اپلیکیشن: یک نرم‌افزار کاربردی که با استفاده از مرورگر وب اجرا می‌شود.

وب اپلیکیشن‌ها عموماً هنگامی گزینه اجرا هستند که قصد داریم حداقل یک ایده‌ی نرم‌افزاری مشخص که نیازمند برنامه‌نویسی خاص نیز هست را تحت وب قرار بدیم؛ اسنپ، دیجی کالا، نسخه تحت وب تلگرام و… را به ذهن بیاورید، همه‌ی مواردی که گفتیم و خیلی موارد دیگر، سایت‌هایی هستند که یک ایده و کارکرد خاص دارند و نیازمند پیاده‌سازی و برنامه‌نویسی خاص هستند، ما به این گونه وبسایت‌هایی تحت وب که نرم‌فزار و برنامه‌ی کاربردی هم محسوب می‌شوند وب اپلیکیشن می‌گوییم. در مقابل سایت‌های دیگری هستند که الزاماً نیازمند کدنویسی و برنامه‌نویسی نیستند و با یک سامانه ساده‌ی مدیریت محتوا مانند وردپرس قابل راه‌اندازی هستند (مانند همین سایت).

همونطور که احتمالاً تا الان متوجه شده‌اید مرز بین وب‌سایت‌هایی که وب اپلیکیشن به شمار می‌روند و آن‌هایی که Web Application هستند این روزها بسیار باریک است، امّا شاید بتوان گفت اصلی‌ترین نکته‌ قابل توجه، میزان اهمیت و تمرکز بر محتوا در سایت‌های عادی در مقابل تمرکز بر کارکرد و ایده در وب اپلیکیشن‌هاست.

مزایای وب اپلیکیشن:

  • همه‌ی کاربرها به آخرین نسخه‌ی نرم‌فزار دسترسی دارن
  • امکان اجرا و دسترسی یکپارچه به وب اپلیکیشن از همه‌ پلتفرم‌ها مثل موبایل، دسکتاپ، تلویزیون و…
  • سرعت، دقت و عملکرد بی‌نظیر
  • نسخه‌ی اقتصادی‌تر اپلیکیشن
  • امکان تبدیل به PWA

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *