آموزشی
مراحل طراحی چیست؟

مراحل طراحی سایت چیست؟

مقدمه

مراحل طراحی سایت چیست؟ بسیاری از ما برای خود یا کسب و کاران تصمیم به سپردن طراحی یک سایت خوب و حرفه‌ای گرفته‌ایم که به وسیله آن بتوانیم کسب و کار و حرفه‌ی خود را گسترش بدهیم. ما می‌خواهیم سهمی از این بازار بزرگ وب داشته باشیم و قدم به قدم قلمرو و درآمد خود را افزایش دهیم.

با وجود اینکه طراحی سایت بسیار امر رایج و همگانی‌ای محسوب می‌شود،

اوّلاً فرآیند و مراحل طراحی و توسعه‌ی یک وب سایت هنوز برای بسیاری از ما ناشناخته و مبهم است. بسیاری از ما هنوز نمی‌دانیم برای سفارش طراحی یک سایت باید از کجا و چطور شروع کنیم و انتظار چه چیزی را نیز در طی مسیر طراحی داشته باشیم.

دوم هم این است که سایت نهایی و نتیجه‌ای که ما از طراحی سایت می‌گیریم، کاملاً وابسته به مراحلی است که برای رسیدن به سایت شما طی می‌شود. به همین دلیل جزییات و مراحل است که زمین تا آسمان فرق است بین سایتی که یک طراح آماتور با دو روز کار روی پروژه انجام داده‌است و پروژه‌ای که یک شرکت حرفه‌ای و تخصصی با طی مراحل و دقیق به شما تحویل می‌دهد.

پس در ادامه‌ی مقاله و توضیح اینکه مرحل طراحی سایت چیست با ما همراه باشید.

مراحل طراحی سایت

مراحل طراحی سایت چیست؟

1. مشخص کردن نیازمندی‌ها و انتظارات شما از سایت

اولین قدم در طراحی سایت، مشخص کردن نیازمندی‌های سایت است. ما در این مرحله با ارائه‌ی پرسشنامه‌ای کامل و استخراج نیازمندی‌ها در کنار مواردی که شخصاً به ما منتقل می‌نمایید، خواسته‌های شما را از سایت مورد نظر و فرآیند طراحی و امکاناتی که قصد ارائه آن‌ها را به کاربر و مخاطبان خود دارید به دست می‌آوریم.

این مرحله ممکن است به تعدادی جلسه‌ی آنلاین و یا حضوری نیاز داشته باشد، که در طی آن هر چه بیشتر با شما، فعالیتتان و اهداف شما آشنا خواهیم شد. خواسته و نیاز شما فاکتور اصلی و هدایت‌کننده‌ی این بخش است.

2. بررسی اولیه خواسته‌ها و نیازمندی‌ها

بعد از نیازسنجی و دریافت درخواست‌های شما، در این مرحله از طراحی سایت، به بررسی و تحلیل نیازمندی‌های گردآوری‌شده می‌پردازیم و با طراحی و آماده‌سازی لیست امکانات و صفحات، بهترین راه را جهت ارائه آن‌ها در سایت پیشنهاد می‌کنیم. رادین تک در این مرحله یک پروپوزال از اهداف، امکانات، تکنولوژی، زمان و هزینه از پروژه به شما ارائه می‌کنید.

3. ارائه‌ی نمونه اولیه‌ی سایت

پس از قطعی کردن جزییات پروژه، تیم طراحی و توسعه‌ی ما، رابط کاربری اولیه و نسخه‌ی پروتوتایپ سایت شما را در طی مدتی طراحی می‌کند. تمام نیازمندی‌های کسب‌شده از شما با تکنولوژی‌ها و امکانات روز تطبیق داده‌می‌شود. سپس توسط طراح محصول و UI/UX مجموعه تبدیل به نسخه و نمونه‌ی اولیه‌ی سایت شما می‌شود.

مراحل طراحی سایت

4. فرآیند نهایی طراحی سایت

پس از ارائه‌ی نمونه‌ی اولیه به شما و گرفتن بازخوردها و نظرات شما بر روی طراحی اولیه، مراحل طراحی نهایی سایت و محصول شما آغاز می‌شود. در این مرحله تمام طراحی‌ها تبدیل به کد و سایت مدنظر شما می‌شود. علاوه بر این اطلاعات دریافتی از شما وارد سایت می‌شود تا قدم به قدم به سایت مطلوب و نهایی شما تبدیل شود.

5. تست و بازنگری سایت

پس از پایان طراحی و در مرحله بازنگری و تست، سایت به طور کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد. یک بار دیگر از ابتدا سایت نهایی، از منظر شما مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد. در صورتی که جزییاتی از منظر شما نیازمند تغییر بود، نسبت به تکمیل آن اقدام می‌کنیم.

6. تحویل و آموزش

در این مرحله تمام مراحل طراحی و توسعه سایت شما به پایان رسیده‌است و سایت به شما تحویل می‌شود. حالا می‌توانید از کار کردن با آن و پیشرفت و طی مسیر پس از آن لذت ببرید. در صورت علاقه و نیاز کار با کنترل پنل پروژه به طور کاملاً رایگان به شما آموزش داده‌می‌شود.

جمع‌بندی

با وجود انواع مختلفی از مراحل طراحی سایت، روش بالا از استانداردترین و بهترین مراحل طراحی سایت است. این روش در اکثر کشورهای دنیا و شرکت‌های نرم افزاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک سایت خوب هرگز با طراحی یکی دو روزه و عجله‌ای به دست نمی‌آید و نیازمند بررسی، طراحی و توسعه‌ی حرفه‌ای و صحیح است.

ما در رادین تک، به طراحی و توسعه‌ی سایت اصولی و بر قاعده پایبندیم و هرگز کیفیت و دقت را فدا نمی‌کنیم. اگر شما نیز به سایتی نیاز دارید و می‌خواهید یک سایت خوب و اصولی داشته باشید ما در رادین تک مشتاق کار با شماییم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *