آموزشی اصطلاحات و مفاهیم خدمات رادین تک
AI and Web Development

هوش مصنوعی و توسعه وب

مقدمه

هوش مصنوعی به زودی تمام دنیا و حرفه‌ها رو تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ البته که این سخن همین الان هم راجع به بخش زیادی از کسب و کارها و حرفه‌ها صادق است.

برای خیلی از ما سوال است که آیا لازم است من هم سراغ هوش مصنوعی بروم و آن را یاد بگیرم؟ ممکن است شغل و کار من در آینده به دلیل هوش مصنوعی از بین برود و من از دنیا عقب بمانم؟

بهترین روش برای پیش‌بینی آینده، دانستن وضعیت فعلی و عواملی که در حال تاثیرگذاری روی آن هستند است؛ اگه بدانیم که همین الان هوش مصنوعی در کجا قرار دارد و در چه زمینه‌هایی در حال توسعه است احتمالاً می‌توانیم به این سوال تا حد قابل قبولی پاسخ بدهیم.

مطمئناً ما توسعه‌دهنده‌ها و طراح‌های وب نیز مطمئناً از کارکردها و گرد و خاک‌های هوش مصنوعی در امان نخواهیم بود و می‌توانیم با دانستن شرایط، از امکانات و اتفاقاتی که همراه هوش مصنوعی هستند، استفاده کنیم.

در این پست قصد داریم خیلی سریع هوش مصنوعی و تعریف فعلی آن را بررسی کنیم و خیلی خلاصه و در حد اشاره ببینیم که این فناوری در زمینه‌ی توسعه وب داره در حال حاضر در کجا قرار دارد و در آینده احتمالاً به چه سمتی می‌رود.

هوش مصنوعی در توسعه وب
هوش مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی در طراحی وب

به دلیل نزدیکی فضای دو فناوری کاربردهای A.I. فراوان است و در آینده حتماً خیلی خیلی بیشتر نیز می‌شود؛ تعداد محدودی از کارکردهای شاخص و جالب هوش مصنوعی در توسعه وب را در ادامه بشماریم:

1.تحلیل و پیش‌بینی رفتار کاربر

می‌شود با تحلیل و پیش‌بینی رفتار کاربر توسط هوش مصنوعی در توسعه سایت کارهای زیادی کرد؛ از جمله اینکه بتوانیم مسیر احتمالی پیمایش کاربر را پیش‌بینی کنیم و صفحات را زودتر برای آن‌ها لود کنیم که سرعت و تجربه کاربری را به مراتب افزایش می‌دهد؛ اتفاقاً یک مقاله بسیار خوب و آسان برای اجرای این موضوع با کمک Tensorflow JS وجود دار که اگه پیشنهاد می‌کنیم مطالعه بفرمایید.

2.ساخت ربات‌های هوشمند

دامنه‌ی این ماجرا برای توسعه وب بی‌اندازه بزرگ و باز است ولی برای مثال می‌توانید ساخت ربات‌هایی که با انسان‌ها چت می‌کنند را در ذهن بیاورید. به نحوی مانند امکانی که اینستاگرام برای کسب و کارها ارائه می‌دهد.

3.دستیارهای برنامه‌نویسی

با Tabnine یا Github copilot  آشنا هستید؟ اگه برنامه‌نویس هستید و با بخصوص Github Copilot آشنا نیستید حتماً حتماً جست و جویی راجع به آن بکنید، حتماً شگفت زده خواهید شد.

4.تحلیل و بهبود طراحی و XU/IU

با تحلیل داده‌های کاربردی که از پلتفرم‌هایی مثل Google Analytics می‌توانیم استخراج کنیم، اصلاً دور از انتظار نیست که به زودی جواب خیلی از سوال‌های مهم‌مان مثل اینکه کدام چیدمان و کدام ساختار، بیشتر با سلیقه مخاطب ما هماهنگ است؟ کاربر وبسایت ما، بیشتر دنبال کدام بخش و موضوع است؟ چطور می‌تونیم مخاطب را هر چه بیشتر در این صفحه نگه داریم؟ و… رو به کمک هوش مصنوعی بگیریم.

5. و…

جمع‌بندی

هوش مصنوعی در حال حاضر قادر است هر چیزی که بتوان به صورت داده‌ی قابل یادگیری درآید را یاد بگیرد و درنتیجه همه‌ی حرفه‌هایی که فرآیند در آن‌ها از خلاقیت برجسته‌تر است از جمله توسعه وب، به شدت در معرض تاثیر آن هستند و خواهند بود.

همه‌ی این مواردی که گفتیم و خیلی‌ها که نگفتیم فقط بخشی از کارکردها و آینده‌ی هوش مصنوعی و تصویر آن در توسعه و طراحی وب محسوب می‌شود؛ کارکردهایی که اینجا ذکر شده‌اند را می‌توانید صرفاً یک سرنخ در نظر بگیرید و اگه علاقه‌مند بودید دنبال بقیه‌ی کاربردها و حوزه‌های هوش مصنوعی بروید و خود را برای آینده آماده کنید.

رادین تک با سال‌ها تجربه‌ی کار در هر دو زمینه‌ی هوش مصنوعی و توسعه وب، می‌تواند فرآیند توسعه‌ی سایت مورد نظر و اختصاصی شما را به کمک هوش مصنوعی برای آینده بیمه کند و بهترین سرعت و کیفیت را برای سایت شما به ارمغان بیاورد؛ با ما تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *