آموزشی اصطلاحات و مفاهیم تکنولوژی
Atlassian

مدیریت پروژه با Atlassian

مقدمه

اگر تاکنون به هر صورتی  به طور تیمی کار کرده باشید، پروژه‌ای را مدیریت کرده باشید یا عضو تیمی بوده باشید که برای انجام هدفی مشترک تلاش کنند، حتما باید با ابزارهای مدیریت پروژه آشنایی داشته باشید.

اما اگر با این ابزار آشنایی ندارید هم این مقاله می‌تواند برای شما کارآمد داشته باشد زیرا که با این ابزار می‌توانید به طور منظم تیم و کار خود را مدیریت کنید.

مدیریت پروژه

این ابزار حتی می‌توانند برای زمانی که به صورت انفرادی کاری انجام می‌دهید نیز به کار شما بیاید؛ زیرا هدف اصلی این ابزار این است که بتوان تمامی کارهای مورد نیاز یک پروژه را مدیریت، و تمامی اتفاقاتی که در طول زمان انجام پروژه افتاده است را پیگیری کرد. و البته از تمامی تاریخچه آن نگهداری نمود تا در طول زمان بتوان بدون هیچ‌گونه فراموشی و یا از دست دادن ضمام امور به کارها رسیدگی کرد.

یا حتی اگر مجبور به رهایی پروژه شدید و پس از مدتی تصمیم به ادامه آن گرفتید تمام کارهای انجام شده و نیمه تمام را در یک مخزن یکپارجه دارید و میتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

در ادامه این مقاله به بررسی یکی از قوی ترین ابزار مدیریت تیم و پروژه می‌پردازیم که به خوبی امتحان خود را پس داده و کاربران بسیاری دارد.

Atlassian
Atlassian

اتلسین یکی از معروف ترین این شرکت‌هاست. این شرکت نرم افزاری در سال ۲۰۰۲ بنیانگذاری شده است و دارای چندین محصول معروف است و دفتر مرکزی آن در سیدنی استرالیا قرار دارد.

در ادامه این مقاله به معرفی برخی از محصولات پرکاربرد این شرکت خواهیم پرداخت.

ترلو (trello)

اگر کم ترین آشنایی با ابزارهای مدیریت پروژه داشته باشید، قطعاً نام ترلو Trelloبه گوشتان آشنا خورده است.

ترلو

ترلو فضایی است برای تیم‌ها تا بتوانند بورد خود را ساخته و در آن تسک‌های مورد نظر را که هر کدام می‌توانند در استیت مختلفی باشند را جایگذاری کنند تا به عنوان مثال بدانید که هر تسک آیا در مخزن تسک‌ها قرار دارد یا در حال انجام است و یا اینکه انجام شده‌است. ترلو به این صورت تمامی این تسک‌ها را برای شما سازماندهی می‌کند. علاوه بر این شما می‌توانید برای هر تسک یادداشت بنویسید یا آن را به کسی منتسب کنید یا برای آن ددلاین بگذارید.

یکی دیگر از جالب‌ترین ویژگی‌هایی که در این محصولات قرار دارد ویژگی قانون گذاری به صورت از پیش نوشته شده و شخصی سازی شده می‌باشد. توصیه می‌شود در صورت نیاز حتما از این ویژگی استفاده کنید.

البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که نسخه رایگان این برنامه برای هر ورک اسپیس دارای محدودیت ده بورد می‌باشد که البته محدودیت منصفانه‌ای است و خللی در کار تیم‌های کوچک و متوسط ایجاد نخواهد کرد. شما می‌توانید با پرداخت مبلغی به صورت ماهانه در صورت نیاز از شر این محدودیت نیز رهایی یابید.

جیرا و بیت باکت

جیرا و بیت باکت جزء مهم ترین محصولات این شرکت می‌باشند. این دو ابزار برای مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری که به صورت پویا کار می‌کنند انتخاب‌های خوبی می‌باشند.

 حال زمان آن است که این دو محصول را به صورت مجزا از یکدیگر شرح دهیم و سپس ارتباط این دو با یکدیگر را نیز بررسی کنیم.

جیرا (Jira)

جیرا Jira محصولی است که برای مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری استفاده می‌شود. جیرا نیز همانند ترلو دارای برد است. پس از تعریف پروژه در آن برد مورد نظر ساخته‌می‌شود.

سپس شما میتوانید تمامی تسک‌های مورد نظر را در مخزنی ذخیره‌سازی کنید و نکته مهم اینست که پس آن می‌توان اسپرینت‌ با زمان‌ها شخصی سازی شده تعریف کرد تا بتوانید در مدت زمان مورد نظر تسک‌های مورد نظر را به تیم خود منتسب کنید و هر بخش تیم بداند که تا به عنوان مثال هفته آینده چه وظایفی دارد که باید به سرانجام برساند.

جیرا

جیرا نیز ویژگی قانون نویسی شخصی سازی‌شده یا استفاده از قوانین از قبل نوشته‌شده را دارد و Atlassian این ویژگی کاربردی را اینجا نیز به درستی پیاده سازی کرده است.

بیت باکت (Bitbucket)

بیت باکت Bitbucket ابزار مدیریت ورژن می‌باشد؛ اگر برنامه نویس باشید با ابزار مدیریت ورژن باید به خوبی آشنایی داشته باشید که معروف ترین آنان گیت (git) می‌باشد.

بیت باکت برروی سرورهای اتلسین فعال است و متاسفانه مشکل اساسی آن برای ایرانیان، دسترسی توسط وی پی ان می‌باشد.

بیت باکت

نقطه‌ اتصال این ابزار

این محصول به یکدیگر متصل هستند و این کار را برای برنامه نویسان ساده تر کرده است به این صورت که ان‌ها می‌توانند تسک‌های خود را که توسط مدیریت پروژه در جیرا تعریف شده در بیت باکت نیز ببینند، به صورت مستقیم برنچ (Branch) مورد نظر خود را بسازند تا اسامی به درستی منطبق با تسک‌های منتسب شده باشند و در آینده تمامی تغییرات به راحتی قابل فهم با‌شند.

جمع بندی

به طور کلی امروز برای انجام پروژه‌ها کوچک و بزرگ ابزارهای مدیریتی فراوانی وجود دارند تا کار برای مدیران ساده‌تر کنند. طریقه ساده‌سازی آنان به این صورت است که با مرتب سازی و سازماندهی کارها ذهن تمامی اعضای تیم را مرتب می‌کنند و مسیر انجام پروژه را هموار‌تر می کنند.

دومین نکته نیز این است که از تاریخچه تسک‌ها نگه‌داری می‌کنند تا همواره قابل بازگشت و ردیابی باشند.

تیم طراحی و توسعه‌ی نرم افزار رادین تک نیز با سال‌ها تجربه در مدیریت پروژه‌های نرم افزاری، آماده‌ی طراحی و ارائه‌ی خدمت به شما عزیزان می‌باشد. کافی‌ست با بخش فروش شرکت تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *